Yhdistyksen hallituksen lisäksi toimintaa järjestävät yhdistyksen verkostojen aktiivit. TIVIA Uusimaa ry:n historian saatossa jäsenet ovat perustaneet yhteensä kahdeksan verkostoa. Yhdistyksen uuden toimintamallin mukaan verkostoja voidaan perustaa myös lisää. Verkostot keräävät aiheesta kiinnostuneita TIVIA Uusimaa ry:n jäseniä yhteen ja järjestävät mielenkiintoista sekä ajankohtaista toimintaa. Luvassa on erilaisia tapahtumia, seminaareja, yritysvierailuja, juhlatilaisuuksia ynnä muita. TIVIA Uusimaa ry rahoittaa verkostojen toimintaa tapahtumasuunnitelmien ja kulujen mukaan. Tapahtumien kulujen kattamiseen voidaan hakea myös TIVIAn toiminta-avustusta. Lisäksi yritykset saattavat sponsoroivat verkostojen tilaisuuksia.

Kaikki yhdistyksen verkostot ovat avoimia TIVIA Uusimaa ry:n jäsenille. Voit liittyä jonkin verkoston jäseneksi laittamalla meille sähköpostia. Aktiivisia verkostoja ovat tällä hetkellä vuonna 2023 perustettu Digisaurukset ja yli 40-vuotista historiaa omaava AKVA-verkosto.

Kiinnostuitko jonkin verkoston toiminnasta? Haluaisitko perustaa uuden verkoston? Haluatko tavoittaa verkoston aktiiveja? Ota yhteyttä uusimaa@tivia.fi, verkostoihin haetaan aina uusia aktiivisia jäseniä.

Digisaurukset

Vuonna 2023 perustettu Digisaurukset-verkosto järjestää yhdistyksen senioreja kiinnostavia seminaareja ja muita tapahtumia, joissa on aikaa keskustella ja verkostoitua, muistella menneitä ja suunnata tulevaan. Verkoston tilaisuudet ovat avoimia yhdistyksen kaikille jäsenille.

AKVA-verkosto

TIVIA Uusimaa ry:n vanhin verkosto, jopa 40 vuotta toimintaa, tarjoaa mm. esitelmiä, koulutusta, yritysvierailuja, kulttuuritapahtumia sekä keskustelufoorumin jäsenilleen.

AKVA-verkoston 40-vuotisen toiminnan vuoksi järjestettiin juhlat 6.11.2019 ja AKVAn historiikki julkaistiin 16.3.2021.

Historiikki ladattavissa tästä (pdf)

AKVA 40 vuotta -historiikki kuvaa tietotekniikan kehitystä Suomen ATK-opetuksen alkutaipaleelta pilvipalveluihin, tietokoneavusteisesta opetuksesta verkko-opetukseen, vuorovaikutteisesta videosta someen ja esineiden internetiin. Tekoälystä puhuttiin niin 1980-luvulla kuin 2010-luvulla. 1990-luvun alussa akvalaiset pääsivät näköalapaikalta seuraamaan uudelleen itsenäistyvän eteläisen naapurimaamme tapahtumia. Vuosikymmenten aikana Akva-verkosto on järjestänyt jäsenistölleen tutustumis- ja seminaarimatkoja paitsi Viroon ja Tukholmaan myös Kaliforniaan, Singaporeen, Prahaan, Budapestiin, Riikaan ja Pietariin.

Lue myös raportti vuoden 1985 Singaporen ja Japanin matkasta

ICT-Ladies

ICT Ladies – tuttavallisemmin ICT Leidit – antaa tietotekniikka-alalla toimiville naisille mahdollisuuden kehittää itseään ammatillisesti ja luoda uusia, hyödyllisiä kontakteja. Leidit järjestää vuosittain useita erilaisia tapahtumia, yritysvierailuja ja jo perinteeksi muodostuneet pikkujoulut.

Verkoston toiminta on tällä hetkellä tauolla. Etsimme verkostoon vetäjiä. Kiinnostuitko? Ota yhteyttä puheenjohtajaan.

SeniorIT

Syksyllä 2015 perustettu SeniorIT-verkosto on suunnattu ensisijaisesti kokeneille ICT-ammattilaisille, mutta on avoin kaikille yhdistyksen jäsenille.

ITU-verkosto

Verkosto suuntaa katseensa tulevaisuuteen ja uudistumiseen. Aiheina ovat persoonallisuuden ja luovuuden kehittäminen, henkilökohtainen kasvu, toisten huomioiminen ja hyvinvointi.

Yrittäjyys-verkosto

Yrittäjyys-verkosto on vuonna 2012 perustettu vertaisverkosto yrittäjille ja yrittäjyydestä kiinnostuneille. Verkosto tarjoaa yrittäjille tilaisuuden oppia uutta ja verkostoitua niin sosiaalisessa mediassa kuin tilaisuuksissakin, joita järjestetään pitkin vuotta.

Tietohallinto-verkosto

Verkosto keskittyy mm. operatiiviseen johtamiseen, toimeenpanoon ja käyttöönottoihin liittyviin haasteisiin, palvelujen rajapinnassa toimimiseen ja palvelujen prosesseihin (ITIL ym.).

Tietoliikenne-foorumi TLF

Tietoliikenne-foorumi toimii jäsentensä tietoliikennealueeseen liittyvien aiheiden puolueettomana ja vapaaehtoisena keskustelufoorumina, jossa voi vaihtaa ajatuksia alalla tapahtuvista muutoksista ja muutosten vaikutuksista sekä synnyttää keskustelua tietoliikenteen nykytilasta ja kartoittaa sen uusia mahdollisuuksia.